Lastige mensen, we hebben er allemaal weleens mee te maken. Een verwarde cliënt op de gang, een intimiderende chef bij je bureau, een boze klant aan de balie… Soms vertonen ze grensoverschrijdend gedrag, dat kan uitmonden in verbale of fysieke agressie. Hoe reageer je? Onze instinctieve reacties, vechten of vluchten, zijn geen optie als je aan het werk bent. Een sterke weerbaarheid is nodig om angstige situaties de baas te blijven.
Wat leer je tijdens onze weerbaarheidstraining?
- Leer jezelf kennen en hou controle over spannende situaties.
- Vroegtijdig signalen herkennen van verschillende soorten agressie.
- Hoe je jouw primaire reacties op agressie constructief kunt inzetten en uitbouwen.
- Je leert je bewust te worden van je eigen handelen, communicatie, lichaamstaal en het herkennen en aangeven van je eigen grenzen
- Je leert je bewust te worden van de communicatie van de ander, de grenzen van de ander te herkennen en te respecteren en de-escalerend of verdedigend te reageren op fysieke en verbale bedreiging
Incompany training
Vraag een offerte aan.